onsdag 4 februari 2009

Väntar och väntar...

Och aldrig sätter de in Ebbas HD-resultat. Berhards fanns där redan i måndags, men inte Ebbas fast de är röngtade samma dag. Så himla orättvist (he,he). De gör väl så för att jag ska ha nåt att roa mig med. Går in på SKK:s sida 10 gånger om dagen. Men ska gratta Cicci och Ubbe eftersom Bernhard fick A-höfter.
Nu är det inte så att jag bara sitter inne vid datorn. Dagarna rusar bara fram. I måndags åkte Anna och jag med en småhängig Josefin till Eskilstuna och fick nya fotortoser till Josefin. Blev en aning förvånad när de berättade att reseersättningen inom länet är borttaget från 1/1. Jag brukar samla mina på hög och skicka in så att jag får en större summa åt gången. Och vi åker ju en hel del till Eskilstuna så vi lär märka skillnaden. 16 mil tur och retur blir några kronor.

Igår var jag en riktig långrunda med hundarna i skogen. Märks att jag inte orkat på ett tag. Hade ingen pli alls på Ebba. Hon for som en virvelvind och drog i kopplet så jag trodde jag skulle ramla på mina ädlare delar. När jag släppte dem lösa såg jag inte till Ebba på flera minuter för hon bara sprang och sprang. men jag hörde henne hela tiden i snåren. Lyckades sätta dem en liten stund så jag kunde ta kort på mina otrimmade hundar med mobilen. Tycker att de ser riktigt glada ut på bilden, eller hur.

Josefin är , som sagt hängig, och efter måndagen har hon blivit sämre. Är genomtäppt i näsan, hostar och har feber. Tur att hon har knapp på magen, eftersom hon inte klarar av att äta något. Stackarn. Hoppas det ger sig. Inatt jobbade jag med henne och hon sov mellan 9 och 2. Vid 2 tog jag henne i famnen, hissade upp sängen, och satt sen där med henne. Var bra mör i kroppen när Anna kom 07.15. Skönt att sänka ner sängen och sova två timmar till.

Nu sk ajag ta på mig ridkläder och åka till Ulvstorp och rida. Så jag har längtat. kameran ska med för ska hälsa på valparna också. Det går bra för Yvonne. Alla utom en är tingade. Och troligen behåller hon den svarta lilla sötnosen själv.

Återkommer när jag fått Ebbas resultat.

Inga kommentarer: