fredag 27 februari 2009

Uppsala

I onsdags var vi i uppsalla med Josefin. Träffade neurologen, vår kirurg Kai Arnell och endokrinläkaren Maria Halldin. Alla trodde nog att symtomen pekade på att det var något i huvudet som spökade så Josefin fick göra en CT. Hon fick en stesolid för att ligga still, men den tog inte så hon fick ytterligare en. Bilderna visade att allt var fint i skallen så nu vet vi inte orsaken till temperatursstrulet. Vi fick ta en del prover bl.a. Kortison för att se om det var något annat som spökade. Josefin är bättre, har inte lika stora svägningar som förra veckan. Skönt att det inte var något fel i huvudet, samtidigt som jag inte gillar ovissheten. Har inte fått provsvaren än. På hemvägen somnade Josefin. Vaknade till hemma, åt en halv flaska välling och sov sen till halv nio på torsdagmorgonen. Igår var hon "bakis" hela dagen fram till tre. Stesoliden påverkade henne. På kvällen började hon bli sitt vanliga jag, men lite slö.

Idag ska jag åka till Yvonne och trimma klart Ebba. Får se om vi hinner ta några valpkort. Yvonne har ganska mycket att göra. Ikväll blir det Tacos. Imorgon ska jag på informell firmafest, som jag dragit igång. Vi ska gå på Harry´s.

I övrigt har jag insett att jag måste bli mycket bättre på att signera mina foton, speciellt de som jag tycker är lite bättre. Som det är nu cirkulerar mina foton på hemsidor utan att jag får kredit för dem. Annars tycker jag bara det är kul att folk uppskattar mina foton och vill ha dem på sina hemsidor. Jag gillar verkligen att fota. Funderar nu på att köpa en liten kamera också, som man alltid kan ha i handväskan. Får se, har ju mobilen, men den är ojämn. Stora kameran har man ju inte alltid med sig. Fick bra lön eftersom jag jobbat extra i januari så just nu ligger valet mellan kamera eller trimmer. Hjälpte till att trimma svärföräldrarnas grannars hund. De ligger på sjukhus båda två, ena i cancer och andra fick hjärnblödning. Så hunden, en cocker, bor hos mina svärföräldrar just nu. Världens mysigaste hund, men har aldrig sett en Cocker med så mycket päls. Han såg ut som en terrier med skägg blandat med Pudel och Puli. Så efter fem timmars jobb, uppdelat på två dagarm, fick jag fram Cockern under pälsen. Ångrar så att jag inte tog före och efter kort. Jag är inte alls bra på detta med vinklar och så, men det spelar ingen roll. Hunden var en cocker när de åkte härifrån igår och märlktes att han tyckte det var skönt. Hade så mycket ull så att pälsbotten var alldeles vit och pälsen satt ihopklibbad.

Sen måste jag berätta att jag fått en ny last i livet. Har börjat spela alfabet på nätet. Även Marie har hittat detta nöje så vi roar oss med att spela mot varandra ibland. Inte lätt alla gånger, Ibland känner man sig lysande, andra gånger som en idiot...

Kaffe dags!!!

Inga kommentarer: