söndag 22 februari 2009

Händelserik helg!!!

I fredags morse kl 8 packade jag hundarna in i bilen och begav mig mot Västervik för att hälsa på Marie och Peter på "Big Green Walley´s". De är helt underbara och gästvänliga. Man känner sig som hemma hos dem. Kom dit samtidigt med Cicci och hennes två hundar, som båda kommer från kenneln.

Denna gång la vi inte spår, eftersom vi bara skulle var kvar över en natt. Däremot fick hundarna roa sig med köttbullelet i den stora trädgården. Det var hundar överallt.

Blev även nått gott som fångades i luften av hundarna. Kita visade vad hon kan för oss.
Aina är en underbar hund som alla tycker om, människor som djur.

Även Bernhard visade vad han går för. Cicci körde lite lydnad med honom och han fixade det trots att det sprang minst tre hundar runt, eller på, honom. Är så imponerad .

Men det bästa av allt var Lexi. För ett år sen kunde hon inte umgås med andra hundar, förutom Ebba. Nu var hon en i gänget och sprang omkring som tokig och lekte. Hon blev speciellt förtjust i Aina (naturligtvis). De är så lika att vi flera gånger tog fel på dem i farten, för det var full fart hela tiden. Detta talar för att det kan vara vettigt att sterilisera henne, eftersom det är i samband med löp hon blir konstig. Nu funkar det toppen även att ha andra hundar hemma hos oss.

Det blev naturligtvis en hel del prat och umgänge över en öl (eller två). Mariers dotter hade lagat middag åt oss. Tacopaj och fruksallad. Jättegott. Tack snälla!!!

På natten föddes en kalv, så det var en stor händelse att få se den nyfödde.

Och Olle charmade alla. Han matas av marie och är nästan som en hund.

Full fart på Lexi

Och Ciccis Milton hängde också med i svängarna. Fast gladast blev han nog på lördagen när brosan kom på besök med matte.

Som en hund ja. Helt plötsligt kände jag att någonting kröp in mellan mina lår bakifrån och innan jag visste ordet av halvsatt jag på nacken på en kalv. Synd att detta inte finns på kort för vad jag skrattade... Vi trimmade hundar också, men hann inte riktigt klart med Ebba. Ville åka hem medan det var ljust ute. Vilken tur att jag köpte just Ebba för annars hade jag aldrig lärt känna Marie och Cicci. Alltid kul att ses. Vi är på samma våglängd. Ser fram mot nästa gång...
Idag åkte Klas, jag och Kaisa och hämtade Per, Terese, Felicia och Stina. Tillsammans gav vi oss ut i skogen till en pulkabacke. Vi hade korv och bröd med oss. Minns inte när jag åkte så mycket pulka sist. Lär ha ont i hela kroppen i morgon. Tror nästan att vi vuxna var de som hade mest skoj, fast barnen trivdes också, och hundarna...

Korvpaus...

Men Ebba blev full av snöbollar. Tills sist var vi tvugna att åka hem med henne.

Och Moa hon frös så hon skakade. Låg ett tag under en filt.

Även Lexi fick snöbollar, fast inte i närheten av så stora som Ebba.

Det var första gången jag var vid denna backe och den var suverän. Fanns en lång rakare backe ooch så denna som gick i en sväng. Här ser ni Klas och Kaisa...
Och nu ska jag baka tekakor...

Inga kommentarer: