torsdag 12 februari 2009

senaste investeringen!

Iadg kom Terese över för skogspromenad. De har tagit hand om en 10-årig Jack Russel, som heter Moa. Nu var dte första gången våra hundar skulle träffas och det var lite spännande eftersom våra familjer umgås en del. Kul om det funkar med hundarna också. Terese varnade mig om att Moa är lite tjurig och eftersom Lexis historik inte är en dans på röda rosor, så kunde det gå precis hur som helst. Började med att våra hundar skällde ut Moa rejält. Vi gick en´bit med hundarna i koppel och sen släppte vi Moa och lexi först så att mina inte skulle vara två mot en. De rök ihop i högst två sekunder, sen var allt bra och vi kunde släppa Ebba också...

Moa sprang omkring och trivdes. Det var första gången som Terese sett henne visa tendenser på att vilja leka. Blev inga konflikter alls under vår timme i skogen.

Jag trivs med snön. Tycker vi haft en bra vinter, men kunde vara ett par grader kallare så att vi slapp den ruggiga kylan. Härligt med snö och hundarna stormtrivs. Skönt också att komma igång igen. Har varit i skogen varje dag denna vecka.
Och nu till investeringen. Har letat efter en låg bänk eller sideboard till nybygget, Röda Rummet. Har varit på IKEA, diverse möbelaffärer och Jysk. De vi gillat harr varit otroligt dyra, men hittade en skaplig på Jysk. Deras kvalité däremot kompenserar priset på ett negativt sätt så ville inte handla där. Men blocket är inte så dumt. Hittade en på annons från EM möbler. 7 månader gammal, nypris 2900 och såldes för 1000 kr i Norrköping.

Så mannen och jag åkte dit och hämtade den ikväll. Den var över förväntan. Så nu är både röda fåtöljerna och vita bänken från samma ställe, EM möbler alltså. Och snygg blev den i rummet. Man blir så härligt glad och en bra affär var det...
Annars hålller Anna och jag på och räknar minuter på allt vi gör med Josefin. Vi ska ompröva assistanstimmarna. Idag insåg jag att vi gör något dygnets alla timmar, förutom de tre timmarna mellan 21 och 24 då vi har jour. Om inte annat, så ger vi henne vatten via knappen in i magen. Vi har sån rutin på allt så vi tänker inte på hur mycket vi egentligen gör. och inatt jobbar jag 7:e natten på rad och sista förhopningsvis. Sen får jag två nätters vila innan jag ska jobba igen natten mot måndag...
Här hemma har Mattias deckat ihop totalt med hosta och feber. Känns som nån varit sjuk hela det här året. Kunde kanske ha börjat bättre.
Imorgon blir det TV kväll som vanligt på fredagar. Nu har vi utökat med att titta på "Skavlan" kl. 21. Underhållande pratshow med bra gäster. På lördag kommer Terese och Per med sina barn Felicia och Stina och Anna (assistent) med sin dotter Nilla (mannen och sonen är i Italien och tittar på fotboll) på middag. Ska bli så skoj så. Menyn är inte klar än. Jag ville laga hjälmaregös, men verkar bli nerröstad. Hoppas jag får göra räkcoktail till förrätt i allafall, så kan mannen sen ta hand om resten. Annas dotter skulle baka hjärttårta. Annars undviker jag detta jippo d.v.s. Alla Hjärtans dag Är det inte det varje dag, eller??? Mannen får gärna köpa blommor till mig, men inte på lördag.

Inga kommentarer: