tisdag 17 februari 2009

Läkarbesök

Idag har vi träffat vår habiliteringsläkare. Började bra, med att de ringde och undrade var vi var. Hade tagit fel på tiden 50 minuter. Fick kasta in mig i bilen. Var den snabbaste ochh effektivaste läakrbesök jag varit på. Som tur var hade jag skrivit ner alla symtomer på en lapp så jag kunde enkelt redogöra för problematiken. Läkaren höll med mig om att dte lät som att shunten behövde ställas om. Hon skulle ringa Uppsala samt skicka remiss för EEG i Eskilstuna.

För en stund sen ringde läkaren upp mig,. Vi ska till uppsala på onsdag, nästa vecka, så det gick skapligt fort ändå. Naturligtvis får vi åka in här om hon blir sämre, men hon är inte alls akut sjuk. Troligen är det lite för högt tryck i huvudet som ev. kan trycka på hypofysen. Därav temperatursskillnader och strul med kisseriet. Fick även provsvaren och de var inte bra. På endokrin i Uppsala hade de hunnit gå hem för dagen, så jag får ringa imorgon bitti och diskutera hur vi ska göra med medicinen. Vi minskade dosen när hon kissade så dåligt, och resultatet blev att hon kissar för mycket och binder salter. Inte lätt att hitta ballansen där inte...

Luften har alldeles gått ur mig. Gör det ganska fort när det är en massa väntan. Blir lite smådeppig fast hon egentligen inte är så hilmla dålig, men alltid jobbigt när det är något i skallen. Kom inte iväg till Yvonne för att ta veckofoton på valparna. Får bli 7 veckors foton istället, men hade bra gärna pussat på dem idag istället för att vänta vid telefonen hela dagen. Imorgon ska jag ha Josefin för Anna tar med sig Kaisa på aktivitetsdag istället, tillsammans med hennes barn. Bra när man kan byta sådär ibland. På torsdag har Klas tagit ledigt och vi har tänkt hitta på något med Kaisa. Kanske Tom Tits i Södertälje och/eller Naturhistoriska muséet i Stockholm. Sen ska Kaisa få åka till farmor och sova där ett par nätter. På fredag morgonen åker jag och hundarna till Marie i Västervik. Ska bli så trevligt så, förutsatt att allt är bra med Jossan förståss.

Inga kommentarer: