tisdag 7 oktober 2008

Spår

Idag skiner solen och jag roade mig med att lägga varsitt spår till hundarna. Gick en sväng och la sen ett ben och en leksak i slutet. Eftersom jag tror på Ebba, vad gäller spårning, så la jag en vinkel till henne. Lexi var det första gången för så hon fick en rak enkel. Tog en halvtimme i skogen med inkallningsövningar och fri lek. Sen gick vi tillbaka.
Började med Ebba. Lexi satt snällt kvar där jag band henne. Och Ebba gav sig iväg som ett spjut. Gjorde , en gång, en liten sväng åt höger, för att sen snabbt vända tillbaka och fortsätta på rätt spår. Tog två minuter för henne att ta ett ca. 50 meters spår med vinkel, så fort gick det. Och matte var så nöjd och glad.
När det var Lexis tur tjöt Ebba som en galning, eftersom hon blev bunden och lämnad. Fast hon såg oss hela tiden. Lexi ville tillbaka till henne och förstog inte vad jag var ute efter alls. Så jag måste prova med henne utan att ha Ebba som stör, så får vi se om det är något för henne. Men Ebba har absolut nosen.
Jag tror att Marie har planerat in blodspår på lördag i Västervik och det ser jag fram emot....

Sen blev jag bjuden på lunch av mannen på kinarestaurangen. Så gott så. Och ikväll ska jag iväg och rida. Vilken bra dag och vad glad man blir bara av att solen skiner...

Inga kommentarer: