lördag 25 oktober 2008

Mjölby



Morgonen började med att jag vaknade av mig själv runt halv sex. Gick upp och tur var väl det för hade tydligen ställt klockan en timme för sent. Gjorde frukost och packade massäck, en väska åt mig och en egen åt Kaisa. Väckte Kaisa, packade in henne och Ebba i bilen och åkte mot Norrköping. Insåg efter ett tag att Kaisas kylväska låg kvar hemma. Suck!!! Tog upp Bodil och Fanny och åkte mot Mjölby. Fick stanna vid en mack och inhandla ny massäck åt Kaisa.

Det trevliga med Mjölby var att träffa så många vänner igen. Det tråkiga var att både Bernhard och Ebba fick varsin 2.a. Sånt händer, men lite surt för fick ingen riktig förklaring till varför. Kritiken var bra. Skriver in den på hemsidan imorgon. Hur som tycker jag Ebba skötte sig bra. Cicci skickade några foton som Ubbe tagit (Tack!!!). Tycker hon ser bra ut på dem.
Får gratulera Marie vars Hugo fick en 1:a och kom 2:a och Aina fick en slät 1:a. grattis också till bodils Penny som fick en 1:a och kom 3:a. Även Ulvstorpshundarna fick 1:or, men minns inte om de blev placerade. Grattis till er också.
När jag kom hem var jag så trött så. Sov en stund på soffan och blir ändå tidig sänggång ikväll. Kaisa har haft jättekul med Cicci och Ubbes Tobias. Ville inte alls åka hem och undrar när vi ska åka på nästa utställning. Det blir inga fler i år. Dels för att jag har en hel del runt Josefin inbokat och dels för att Ebba är lite hormongrinig efter löpet. Kan få varva ner och bli normal igen. Barva bllir det i allafall 7/3-09 och eventuellt Mjälby i februari... Får se om jag klämmer in nåt mer.
Nu börjar snart postkodsmiljonären. Vi älskar frågesport i den här familjen. Till och med Kaisa, 6 år, vill se det...



Inga kommentarer: