fredag 24 oktober 2008

Hundfoton

Nu sitter jag vackert så bli klar nån gång...

Snygg inför morgondagens utställning i Mjölby
Så äntligen kommer fotona på nytrimmade och tvättade hundar (hoppas du är nöjd nu Petra!!!). Gick ovanligt bra att föna både Ebba och Lexi, men när det väl kom till fotograferingen hade de båda fått nog. Och ni som har hundar vet hur lätt det är att fota ovilliga som har svansen mellan bena. Kroppen liksom krymper ihop på dem och huvudena ser enorma ut (lite överdrift kanske, men kolla på Ebba högst upp).

Gäsp...

...och gäsp en gång till...

Jag putsade själv på Lexi. Hon är skogen trimmad med kort, kort på tassarna... Öronen är fortfarande lite blöta.

Slutligen försökte jag ta kort på båda. Ni ser hur nöjda och glada de är...

Men sen blev det fart på dem minsann. Lexi, som har en hormonstim tonårsperiod bakom sig, har äntligen börjat leka. Just nu jagar hon en PET flaska , som jag fyllde med godis häromdagen. Härligt att se förändringen hos henne. Hon är numera väldigt lugn och harmonisk. Märktes även hemma hos Bodil. Inga problem alls...
Nu ska jag snart krypa ner hos Josefin. Måste ställa klockan på kvart i sex för att hinna ta upp Bodil och fara till Mjölby. Kaisa ska med mig, men hon ska äta frukost i bilen. Spännande tycker hon. Ska bli kul att träffa alla imorgon igen (nästan alla i allafall).







Inga kommentarer: