söndag 31 maj 2009

Vilken helg!!!

Vilken toppenhelg jag haft och vilket väder vi haft. Mår toppen just nu. I fredags gick ju Klas och jag utoch åt. Satt utomhus och avnjöt en grilltallrik. Fortsatte sen till Harry´s uteservering. Det var varmt och solen sken. Toppen. Vi hade väldigt trevligt, mannen och jag och jag skrattade så dant när vi cyklade hem så jag höll på att ramla omkull.


På lördagen började vi med att tvätta ur vår pool (som legat ute hela vintern). Måste väl erkänna att ingen av oss trodde att det skulle gå att få den ren eller att den skulle vara hel. men jo, vi fyllde den med vatten och åkte sen ut till svräföräldrarna i Fiskeboda eftersom Mattias skulle ha fest hemma. Barnen var redan där. Det var varmt och skönt. Bilen nlev tvättad, hundarna mådde bra.

Lexi la sig hos Jossan och blängde på Molly, om hon ens försökte lägga sig nära Jossan. Visade tydligt att det minsann var hennes tjej. Och Jossan var så gllad öve ratt ligga på golvet med henne. Sen fcik Jossan ligga ute utan blöja och vad hon njöt...

På kvällen blev det grillat och potatissallad, blandat med sill coh nubbe. Vilken kombinatione, men gott var det. Vi njöt i fulla drag. Svärfar och Klas stog för grillandet.

I morse bjöds det på frukost utomhus. Vad det smakade gott.Fickk fyra pocketböcker i morsdagspresent och flaggan hissades för mig och svärmor. Efter frukost blev det långpromenad.

Hundarna fick bada i sjön. Molly var lite försiktig, men Ebba och Lexi simmade för fullt. Sen blev det lunch med jordgubbstårta. Låg sen och läset i skuggan och bara njöt av dagen. Vi åkte hemåt vid 2 tiden eftersom vi lovat Kaisa att hon skulle få bada och jag lovade visst att bada med henne...

Och här har ni bevis på det. Var väl inte så himlans varmt, men avsvalkande. Sen har jag fått läsa resten av dagen. Klas tog hand om Jossan. Mot kvällen har jag gjort lite nytta. Tvättat och vattnat blommor och gjort varma mackor. Och vädret ska hålla i sig ett par dagar till. Toppen...
Och Ebba. Hon är så himla lugn. och hon äter dåligt. Ska mäta och väga henne ikväll.

1 kommentar:

Carina sa...

Hyyyy se kallt ut! Vi har 23 grader i vår pool och jag har INTE badat än=) Bara Caspian.Kram