torsdag 7 maj 2009

Dagarna bara går och går!!!

Jag hinner inte med alls. Risk att jag blir utskälld igen nästa gång Annelee och jag ses. Men nu ska jag i alla fall uppdatera veckan som gått. i söndags hade Kaisa dansuppvisning. Hon har dansat i DUD och de hade en stor dansavslutning i en aula. Kaisa var ren och nästan gladast på scen. Vi tog med Josefin också och sorlet innan gillade hon inte. Däremot var dansen och applåderna kul i en timme, men sen var hon slut. Resultatet av detta var att hon sov ännu sämre än vanligt natten efter. Blir så när det varit för mycket intryck.

I början av veckan var jag mest bara trött. Jobbade tre nätter på raken och det är en för mycket. I går kom Marie och Inger förbi. De skulle hit och ögonlysa hundar och vi passade på att introducera Ebba och Hugo för varandra. Gick bra, gick riktigt bra. Så nu är min lilla pärla inte oskuld längre. Däremot var det nog i tidigaste laget för befruktning, men Marie kommer tillbaka. Övning ger färdighet, som det så fint heter. Och spännande är det...


På eftermiddagen regnade det rejält här. Ganska typisk eftersom Lotta, från assistansbolaget, och jag bokat turridning. Men vi åkte i allafall ut till Ulvstorp och fick en strålande vårkväll. jag fick rida på Carrie och det var ett tag sen. Var så kul. Vi galopperade en hel del och det var första gången som jag kände att jag hade kontroll på galoppen, att jag fick hästen att sakta ner till lugn galopp. Annars har de en förmåga att göra som hästen framför gör. Sen gick vi till grannhuset och hälsade på Myrans små valpar. Tusan så små och gulliga de var.


I morse ringde Josefins assistans och sjukskrev sig. Har hög feber. Nu återstår att se om Jossan klarar sig. I eftermiddag ska vi ha personalmöte här. Blir fler personal nu när vi fått utökade timmar och sjukgymnasten ska komma och visa alla hur vi ska jobba med Josefin. hade tänkt göra smörgåstårtor, men glömde köpa hem ingredisenser, så nu får det bli kaffe och mackor istället.


Och på lördag är det dags för tjejgänget att träffas igen. Denna gång omfattar det tre timmars promenad, bastu och kanske ett dopp. Återkommer med resumé efteråt...

Inga kommentarer: