fredag 29 maj 2009

Fredag igen

Som vanligt rusar dagarna fram. Josefin går omkring med ständig feber, inte mycket, mellan 37.4 och 38.2. Men hon saknar energi, orkar inte mycket så hon är medtagen. har tagit prover mitt i andra antibiotikakuren och urinodlingen var bra, men hon hade överskott på vita blodkroppar i blodet. Så nåt skit har hon, men de vet bara inte vad. Vår läkare överväger att lägga in henne för att ta prover varje gång febern stiger lite. Kan inte påstå att det känns locklande, speciellt inte nu när studenten närmar sig för Mattias. Hon skulle fundera lite mer och diskutera med folk från infektion. Det är inte så att Josefin är speciellt sjuk, blir lite gnällig ibland, men mer att det inte går att jobba med henne, att hon inte orkar som hon gjorde förr. Blir mycket mys i soffan. Inatt var hon bara nöjd om hon fick sova på min arm. Mina fingrar domnade och jag tog bort armen, då grät hon. Blev en lååång natt. dessutom kom logopeden hit vid nio i morse, så det var bara att gå upp. Lite segt idag...

Men hon är ganska glad mellan varven, vår tandlösing...

Och hundarna då. ja Ebba är betydligt lugnare än vanligt och inte alls lika stressig. Äter dåligt och sover en hel del. josefins sjukgymnast, som kan lite mer än jag om dräktiga hundar, trodde att det nog var något på gång. det är inte klokt vad spännande det är. Förstår dem som tar ultraljud, för nu vill jag veta!!! Lexi är däremot alldeles kelgalen. Hon tar sats och springer till Anna med full fart och hoppar upp i famnen, sen vill hon sitta där. Hon ser för skön ut.
Just nu är Klas iväg med barnen till farmor och farfar. Farmor jobbar inatt och Kaisa ska få vara hos "farfar". Vi åker dit imorgon lunch eftersom Mattias ska ha klassfest här. Idag har de haft mösspåtagning. Han var bara hemma och vände, så jag hann inte ens ta ett kort på honom. Ikväll ska de festa...
Klas och jag ska ut och äta ikväll. Sen blir det nog en sväng till Harry´s. Extra kul att solen skiner, man blir så glad då, och vad gott det är med en öl på en uteservering i kvällsolen.
Imorgon ska vi grilla hos svärföräldrarna och sova i deras gäststuga. och hundarna ska få springa och leka. De har betydligt större tomt än vi har och grannarna, som har cockerhanen Floyd, har ett stort gärde som man kan släppa loss hundarna på. Gissa om det brukar var full fart då...
HA EN TREVLIG HELG!!!

Inga kommentarer: