fredag 1 maj 2009

Lexi 3 år!!!

Måste, med stor skam, erkänna att jag helt glömt bort Lexis födelsedag idag. Tänkte på det för några dagar sen, men inte idag. Så fick vi en hälsning från syrran i gästboken. Vilken tur att jag hade lite gott hemma i allafall. det gick lite fort när Lexi kom till oss i januari 2007. Vi hade bestämt att jag skulle vara tjänstledig och stanna hemma och jobba med Josefin. Då kläckte jag ur mig att vi kunde skaffa hund igen och mannen chockade mig med att säga ja. In på blocket och började leta. Vi hade några krav. Eftersom vi tidigare haft problem med en blandrashane tänkte vi att vi skulle ha en renrasig tik. Vi ville inte heller ha en valp, utan en som redan var rumsren. Jossan sover dåligt på nätterna och ville inte behöva kliva ut med en valp. Vi hittade en hanhund, som vi ändå åkte och tittade på, men han satt och tryckte i ett hörn. Varkeb jag eller mannen kände att det var rätt. Sen hittade jag annonsen om Lexi. Den hade precis kommit ut på blocket och jag kastade mig på telefonen. Till saken hör att mannen och jag skulle till Stockholm nästkommande helg, torsdag till lördag. (Detta var en tisdag har jag för mig). Därför kunde vi inte ta hem hunden fören på lördagen. Det var Ok. Hon skulle hålla hunden åt oss så att vi kunde komma till Linköping och titta på lördagen. Barnet i familjen hade fått svår allergi. När jag väl lagt på luren började jag bli nervös att de skulle sälja hunden till någon annan tidigare, så dte slutade med att Mattias och jag satte oss i bilen vid 6-tiden och åkte för att titta på hunden. Slutade med att vi tog med henne hem, var helt förälskad. Mattias lovade att ta hand om henne när vi var i Stockholm. kan tillägga att Stockholmsresan blev ett dygn kortare. Ville hem...


Så här såg hon ut när hon kom till oss

Och växte sen upp till denna ståtliga dam.
Och aldrig har vi ångrat oss, även om vi ett tag hade lite problem med henne och andra hundar, ett problem som försvunnit. Nu funkar hon hur bra som helst och vi bara älskar henne...

Inga kommentarer: