söndag 17 maj 2009

Firmafest!!!

Så har ytterligare en vecka gått. Vart tar dagarna vägen. Fullt upp här, som vanligt och Josefin ar påbörjat en ny antbiotikakur eftersom hon har bakterier i urinet igen. Men hon är pigg och glad. I fredags följde jag med Lotta, från vårt assistansbolag, till Ulvstorp. Vi skulle lägga ut en tipspromenad inför lördagens firmafest. Passade på att fota lite när jag var där.


Lotta och Shettisarna

Visst är de söta, och visst kändes det som sommar med alla maskrosor i hagen.

Gårdens snyggaste häst, Dante, som är egen uppfödning
Och Teddy, vallhunden som vallade mig och Lotta i skogen.

På lördagen träffades vi redan kl 12 utanför assistansbolaget. Vi var närmare 20 st som begav oss till Ulvstorp. Där delades vi in i tre ridgrupper. Blev en timmes ridtur i skogen, tipspromenad, gropdspottning, korv och strömminngskastning och allt detta till strålande solsken. Klockan var 20 i sex när jag kom hem. Bara att kasta sig in i duschen. Sen begav vi oss, jag, Klas, mattias och Svärmor, till assistanslokalen för vidare festligheter. Där bjöds på mat, dryck och diverse skratt. Blev även prisutdelning och, naturligtvis, vann mitt lag. Dessutom fick jag en stor vacker ros av Lotta. Hade väldigt trevligt. Vid 11 begav vi oss till Harry´s. Klockan var runt två när vi kom hem igen. Lotta hade gjort ett bra jobb, alla var väldigt nöjda med dagens aktiviteter. Det är kul att vara anställd på ett företag som bryr sig om personalen så mycket.

I morse sov vi, av naturliga skäl,, ganska länge. Sen städade jag huset. Hann med en stunds bokläsning i solstolen också. Klas grillade kyckling, som vi åt ute i trädgården. Har varit en bra dag idag också. Blir så glad när solen skiner och det är varmt ute...

Inga kommentarer: