söndag 24 maj 2009

Bak och fram!!!

Ibland är vi inte riktigt kloka i den här familjen...

Det är min jobbarhelg och då brukar dte vara ganska lugnt, iallafall på umgängesfronten. Nu har Mattias börjat jobba dagtid lördag och söndag, vilket innebär att vi har en hel del tid över. Så igår åkte Klas till tippen med sista skräpet från tomten. Jag satte igång att storstäda. Hade som mål att städa hela huset, men icke. Började med att tvätta kuddöverdgragen till soffan. Sen rensade jag garderoben i hallen och flyttade dit glas och porslin från vitrinskåpet i vradagsrummet eftersom vi inte vill ha kvar den. Sen blev det riktig storstädning av köket. Skurade väggar och allt. Klas gjorde rent ungnen. Vi höll på till sextiden, men då var köket skinande rent. Vad skönt det var att sätta sig och äta lite grillat då. Sen blev det soffan för TV kväll.

Jag gick och la mig vid 10 snåret, men kunde inte somna på ett par timmar. Sen vaknade Josefin kl 2, hur pigg som helst. Hon var klarvaken till 06. Kul. Jag sov sen till 10 då Kaisa väckte mig. Hon ville ha lite sympatier eftersom hon hade lite ont i örat. Gick upp, inte speciellt pigg. Då kläcker Klas ur sig att han nog ska börja sätta dit de sista listerna i vardagsrummet. Jag, som inte kan titta på, passade på att tapetsera dit två små bitar som fattades. Dessutom satte jag två nya våder eftersom tapeten gått sönder på ett ställe, där vitrinskåpet stått. Sen började jag måla vitt på små väggbitar, bakom kaminen och en dörrpost som tidigare var brun. Blev nyss klara och då vi beskådade omgivningen undrade vi om vi städat igår. Bara att börja om, men det gick ganska snabbt. Imorgon ska jag måla en gång till, sen har vi en vägg och taklist kvar. Sen ska lite sladdar "försvinna". Sen är vi nog äntligen klara här nere. Skönt.

Och Ebba hon bara sover och sover...

Inga kommentarer: