lördag 20 juni 2009

Midsommarfirande och Ebbarapport

Midsommarafton åkte vi hemifrån redan vid 12. Dagen började med lunch hemma hos Per och Terese. Sill, potatis och nubbe. Måste erkänna att nubben inte riktigt smakade så tidigt på dagen. Sen fortsatte vi till idrottsplatsens midsommarfirande. Därifrån gick vi sen hem till Anna och Håkan för att fortsätta firandet. Killarna hamnade direkt i jacuzzin. De tittade på en fotbollsmatch medan de låg och njöt. Blev en hel del uppståndelse då det började regna och vi kvinns fick plasta in TV:n så att de kunde fortsätta och roa sig...


Sen grillade vi. Blev lax och potatis. Terese hade även bakat en jordgubbstårta åt oss...

Håkan och tårtan
(OBS!!! Bilden är absolut inte arrangerad, hehe)
Till slut hamnade även jag i spat tillsammans med Anna och Kaisa. Var sååå skönt.

Och, som vanligt, regnade det en hel del. Ändå var både barn och vuxna ute en hel del. Det spelades fotboll, hoppades stutsmatta och brottades om vart annat. Anna och jag höll oss mest inne på altanen. Undrade varför min tröja var så våt i morse, tills jag tittade på alla fotona. Kaisa hittade sitt eget regnställ, tydligen...
Vi sov kvar i gäststugan, tillsammans med hundarna och åkte hem vid 11 i morse. I dag är en riktig slappardag. har inte gjort någonting. Sett på TV och ätit. Skönt det med...
Och så lägesrapport om Ebba. Dag 45. Att hon är dräktig råder det inget som helst tvivel om nu längre. Tycker nästan att hon växer varje dag. Äntligen har hon börjat äta igen. Gillar filmjölk i maten och det funkar på Lexi också just nu. Ebba är så stor att hon inte längre klarar av att hoppa in i bilen själv. Soffan kommer hon fortfarande upp i, men hon tar lite sats innan, står och gungar lite innan hon hoppar upp. Sover mycket och har noja, hon vill nämligen äta vanlig gurka hela tiden. Hon hade ett par dagar, då magen sjönk, som hon kissade inne en hel del, men det verkar ha gett sig. Däremot har hon blivit en liten prinsessa, ja ni läser rätt. Hon vägrar gå ut på gräsmattan om det är blött ute. Och då vädret är som det är har jag fullt sjå med att få henne att kissa (hehe).
På måndag åker jag till marie i Västervik. Stannar kvar till tisdag, så Ebba får landa ihop med mig. Sen ska jag lämna henne där. Börjar kännas mer och mer vemodigt ju närmare inpå man kommer, men vet att hon kommer att ha det bra där och jag kommer att åka dit ett antal gånger under sommaren. Har räknat ut att dag 65 är den 10 juli och om valpningen blir då kan jag åka och vara med. Den 13:e åker vi sen på minisemester till Lalandia i Danmark med en annan familj.

Inga kommentarer: