fredag 26 juni 2009

Festivalrapport 2!!!

Första konserten vi ville se var md Frida Hyvönen. Gillar hennes låt Dirty Dancing. Och det visade sig vara den enda bra låten. Vet ej om det beror på att hon hade hög feber, men jag tyckte att tonerna var bra höga mest hela tiden. Föll mig inte i smaken alls. Så vi gick in till intilliggande öltält, tog en öl och lyssnade lite slött därifrån...
Jo, som jag skrev var det varmt och vätska behövdes.
Hittade en plats med lite svalka



Efter det gick vi och Lyssnade på A Camp. Nina Persson hade en otrolig scennärvaro. Var en bra konsert med behaglig musik. Var väldigt bra. Lyssnade på Winnebäck ett tag, fast där var dte väldigt mycket folk.
Sen lyssnade vi på dne svenska tjejgruppen Calaisa. Vi såg en dokumentär om dem för ca ett år en, som handlade om hur de var öve ri staterna och försökte få göra en skiva. Vi gillade deras stil. Jag hade förväntat mig mer coyntry och mindre irlänsk inspiration och blev possitivt överaskad. De började lite segt, men fick upp ett tempo och en suverän stämning. Och när de släppte loss på fiol och tvärflöjt dök det till och med upp tre, kanske inte helt nyktra, riddare och började dansaringdans.

Övrig festivalinfo då. Ja, som ni ser fanns det en del trötta människor. Inte så konstigt eftersom vi såg en hel del fylla redan vid 2-tiden. Men Klas och jag var måttliga, ville orka. Förutom denna trötta kille såg vi en tjej som verkligen tänkt ut en plan på hur hon skulle smuggla in sprit. Det var stenhård kontroll. Undrar hur det gick för killen som stog utanför och blandade JackDaniels i en cola flaska!!! Jo, tjejen. Hon hade en kikare som hon hade sprit i. Nu har jag sett altt (hehe). Helt plötsligt började hon skruva av locket från kikaren och började dricka. Sen kissades det både här och där. Måste säga att toaletterna var bra. De håller efetr dem väldigt noga. Mne killar kan ju stå var de vill ändå tycker det. På Thåströmkonserten stog vi vid kravallstakettet och på andra sidan bara runt hörnet fem meter bort, låg toaletterna. Då kom en vinglig kille, drog undan skyddet för staketet och kissade igenom staketet. Snopet om man öppnar toadörren för att bli mött av en kisståle från motsatt håll...

Inför Thåströmkonserten hittade vi en toppenplats, där jag kunde ställa mig på fundamentet till kravallstaketet och därmed öka 15 cm i längd. Ni som är lika korta i rocken som jag och som varit på konsert förstår precis vad jag menar. Jag brukar aldrig se någonting. Så detta var toppen...

Och ändå blev det så här.Varför ska alla långa med mycket hår alltid ställa sig framför mig. När vi var på Springsteen på Stockholms stadium fick jag en kille med rastafrisyr framför mig. Igår började jag digga med lite större rörelser och fick honomsakta att flytta lite på sig.

Och Thåström då??? Ja, Thåström är Thåström, han kan aldrig vara dålig. Bra stämning och en suverän avslutning med Die Mauer. Suveränt!!! Sen cycklade vi tillbaka till världshuset och sov gott...
Jo och Jossan har börjat kräkas av antibiotikan så ett litet orosmoln finns det, som tyvärr och naturligtvis påverkar stämninga. Tur att vi har Anna...







Inga kommentarer: