onsdag 17 juni 2009

Lägesrapport - Ebba

Nu börjar det hända saker här. Ebba har börjat äta igen. Inte riktigt som förr, men betydligt mer än de sista 4 veckorna. Brösten har vuxit, men det mest anmärkningsvärda är att hon, i söndags, var 54 cm runt midjan och idag närmare 60 cm. Vet att jag mätt rätt för mätte henne två gånger både i söndags och definitivt idag eftersom jag inte trodde det var sant. Idag sa till och med mannen att han tror att hon ska ha valpar... Fotot tog jag i går och hon brukar aldrig ligga sådär på sidan annars.


Det är meningen att jag ska åka med Ebba till Marie på måndag så att hon får god tid på sig att landa innan valpningen. Vill ju absolut inte att hon ska vara stressad då. Kommer att bli jobbigt, men jag hoppas att jag kanske kan åka ner lahom till valpningen och få vara med. Annars lär det bli täta resor till Västervik i sommar...


Vadslagningen är i full gång. Jag tror på 5, Cicci på 5 och Carina på 4 (har jag för mig). Vad kul.

Inga kommentarer: