tisdag 23 juni 2009

Ingen Ebba här!!!

Igår vid 5-tiden åkte jag och Klas till liinghem. Vi skulle träfaf Marie hemma hos hennes dotter Frida, för att lämna Ebba til henne. Vi tog med oss Lexi också. Vi har varit där en gång förut, men då var inte Frida och david hemma, det var dom nu. Har sagt det tidigare, men måste säga det igen: Vilka trevliga barn Marie har. De är otroligt sociala och naturliga. Där har hon gjort ett bra jobb (he,he). Maries son Gustav var också där och honom har jag träffat flera gånger tidigare, alltid med ett stort leende på läpparna. Marie kom snart nog och vi fikade och tittade på kycklingar, som Frida och David fått i bröllopspresent. Hur söta som helst. Marie hade flera hundar med sig och det var så trevligt så...


När det var dags att åka lyfte jag in Ebba i Maries hundbur. Maries huundar låg i baksätet. Hon fann sig tillrätta i buren, förstog nog inte att jag inte skulle med i samma bil. Lexi däremot såg lite snopen ut när vi stängde kofferten till vår bil och hon var ensam i bilen.


När vi kom hem gick jag en timmes promenad med Lexi . Som sällskap hade jag Annelee. Var en härlig sommarkväll. När vi kom hem sprang Lexi och tittade efter Ebba. Sen la hon sig och sov. Inatt vaknade jag och då låg Lexi uppe i vår säng, vid Klas fötter. Hon är ALDRIG uppe i vår säng. Klas hade inte mage att knuffa ner henne. När jag sen vaknade i morse låg hon brevid mig,, men i Klas säng. Hm... för Ebba har det gått jättebra och hon verkar snabbt ha funnit sig till rätta. Sov hela natten i sin korg. Tur att jag tog med den. Nu går jag och planerar namn. det är så spännande så, fast tomt.


Jossan hade 38.2 i temp igår, 37 idag. Läkaren ville avvakta tills idag för att se om vi kunde får provsvar. Lättare att sätta in rätt antibiotika. Sen ska de ta ultraljud för att se om hon kissar ut allt ur blåsen, eller om det kanske ligger lite kvar ock skvalpar. Dert kan leda till infektioner. Fick tipset av Lotta på vårt assistansbolag, och vår läkare tyckte det var en bra ide. Tur att man har en lyhörd doktor...

Inga kommentarer: