torsdag 25 juni 2009

Festivalsrapport 1

Jorå, vi kom iväg till slut. Jossan fick antibiotika igår mot sin urinvägsinfektion, men måste erkänna att jag haft lite ont i magen denna vecka.
Vi åkte vid 9. Skjutsade Kaisa och farmor hem till svärföräldrarna. Sen fortsatte jag och Klas mot Borlänge. I bilen började vi lyssna på NINAS RESA på ljudbok. Blev helt tagna båda två och sa inte mycket på vägen. Stannade och åt i Hedemora. När vi kom in i Borlänge började vi dividera om hur vi skulle hitta till Värlshuset då jag kläckte ur mig att: Där ligger den. Vi körde rätt på den, helt oplanerat. Det jag är mest nervös med hotell är sängen. De kan vara precis hur bra eller dåliga som helst. Eftersom vi ska sova här i tre dagar var jag nöjd då sängen var helt OK. Efter en dusch begav vi oss ut på stan. Klas var så smart att han tyckte att vi skulle ta med varsin cykel. Det var toppen. Kom ner på stn snabbt. Vad folk det var och många som drack öl precis överallt. Börjar visst bli gammal. Efter en hel del letande hittade vi till slut biljettuytlämningen och kunde ta oss in på festival området. Tog en öl, gick omkring och tittade och lyssnade, tog en öl till och bestämde att vi måste åka tillbaka och byta om så vi klarar kvällen sen. Det är toppen stämning, även om jag undrar hur en hel dle ska klara kvällen. Men det är VARMT. Man ska inte klaga, men dët är riktigt varmt. Just nu sitter jag på en stol på hotellrummet i bara trosor. Det är en syn må ni tro, men svetten rinner nerför pannan. Jag kanske lyckas svettas bort några kilo om jag har tur, hehe.


Nu väntar dusch och sen mat. De mål vi har för kvällen är, Tomas Di Leva, Frida Hyvönen, A Camp, Winnebäck och Thåstöm. Det bästa kommer sist. Thåström går på 23.15 och spelar till halv 1. Sen kan jag tro att det blir skönt att cykla hit och lägga sig igen. Ser fram mot en toppen kväll. Rapport följer imorgon (eventuellt)...

Inga kommentarer: