måndag 22 juni 2009

Jaha, dags igen då!!!

I morse var Anna iväg med Jossan för att lämna urinprov. Det var jag som bett läkaren om det eftersom febern inte riktigt vill ge sig, men mest för att utesluta. Det var det fulaste urinprovet de sett på Josefin. Överskott på både vita och röda blodkroppar. Så nu väntar jag på att vår läkare ska ringa. Hon jobbar inte idag, men sekreteraren håller på och söker henne. Blir väl ny antibiotika och förhoppningsvis snabbar de på utredningen av urinvägarna. Min skräck nu är att hon ska läggas in. Är så förbaskat tråkigt att vara instängd på ett rum på sjukhuset, speciellt som hon inte är speciellt dålig. Då blir det bara ett väntande eftersom hon inte kommer att högprioriteras. Nej, bättre att åka mellan hemmet och sjukhuset för provtagning, oavsett om det gäller att åka till Eskilstuna.


Idag skulle jag ha åkt till Marie i ästervik med Ebba. Jag skulle ha sovit kvar. Som det är nu kan jag inte åka. Eventuellt möts Marie och jag på vägen ikväll så får hon ta Ebba. Vet ju inte vad som händer här. Trist, men det var en påminnelse om varför vi valde att inte ha valpar här hemma!!!


Och på torsdag ska jag och Klas åka på Peace & Love festivalen. Vi har köpt biljetter för 1200 kr st + bokat rum på världshuset. Trist om det inte blir av. Tyvärr är det ofta så här när vi ska göra något. Veckan innan brukar vara strul, men oftast kommer vi iväg till slut.


Jag börjar bli så trött på detta. Vill att vår lilla pärla ska få må bra igen, vill ha tillbaka gamla vanliga Josefin...

Inga kommentarer: