torsdag 19 mars 2009

Tandfan!!!

Jahapp. Roligare kan man ha det...
Var hos tandläkaren i morse. Annas man, Håkan, tog emot mig akut och gissa om jag är tacksam för det. Var inte så enkelt att lösa tandläkartid från Uppsala, men Anna hjälpte mig. Dessutom ställde Anna upp med att både köra dit och hem med mig. Visste ju inte hur groggy jag skulle bli. Fick börja med röngten, men fanns inga karies. Glad för det. Men visade sig att tanden spruckit på flera ställen. Två nerver var redan döda, men en levde. Tandläkaren sa att han förstog att jag måste ha haft ont i tanden. Fick bedövning och sen borrade han ur all gammal lagning och fyllde med annat "mojs". Nu ska jag låta det vara ett par veckor, sen ska det rotfyllas och sättas på en ny krona. Så långt allt väl, men notan då? Jo, 7000kr!!!

Så nu är det en del planer som får ändras. Skulle på en resa med tjejgänget i början av maj, men den får jag avstå. Måste prioritera. Mattias ska ha en kostym och studenfest, dessutom en examenspresent. I övrigt får det bli lite lugnt under våren...

Inga kommentarer: