tisdag 10 mars 2009

En bra dag!!!

Idag fyller jag år och det har varit en riktigt bra dag. Började med att jag gick igenom inkomsten på skatteverketssida och ser ut som jag går + i år för första gången på länge. Men så betalar jag 1000kr/mån i extra skatt. Därefter bjöd mannen mig på lunch på kinarestaurangen. Blev tre små rätter.

Sen var det en del uppvaktning av de närmast sörjande. Fick mycket tulpaner och böcker, men så är det att fylla i mars (vår och bokrea). Men två saker var speciella. Kaisa hade gjort en "återvinningspaket" till mig. På en pizzakartong hade hon ritat av sig själv och mig och skrivit en gratulationstext helt själv. Hon hade dessutom slagit in detta i ett grått snöre. Var bland det finaste jag fått. Hon är 6 år. Minns att Mattias, när han var 5, ritade ett porträtt av mig. samma känsla då. Tyvärr har bilden mattats ut genom åren så att det inte längre gigår att se penndragen.

Mannen, som känner mig och mina lustar, hade köpt en 15 årig maltwisky till mig. Topppen. Skulle dock velat se mitt ansiktsutryck när jag drog ut flaskan ur kartongen och det saknades 1 dl i den. Flaskan var alltså bättre begagnad. Men det var inte mannen som var skyldig. Han hade köpt flaskan av en kompis, som i sin tur inte dricker wisky, men tydligen har någon annan nallat av hans förråd på nån förfest eller så. Fick i alla fall en ny flaska sen. Lär aldrig glömma när jag fick en öppnad wiskyflaska i present!!!

Och svågern ringde och grattade från Montreol, där han är på jobbresa.

Josefin mår riktigt bra för först gången på en månad, vilket bara det är den bästa av presenter. Imorgon ska vi börja jobba med henne igen.

På fredag åker jag på kryssningen till Helsingfors med min mamma, som fyller på fredag och min syster Lea. Ska träffa en del från hydrochatten på resan. Ska bli skoj. Ser fram mot detta.

Nu ska jag slå mig ner hos mannen, som för övrigt har passat upp på mig hela kvällen. Köpte smörgåstårta, diskade, matade Jossan etc. Han är bäst!!!

Inga kommentarer: