torsdag 5 mars 2009

Ännu en dag

Idag har jag varit hos frissan och har dessutom varit piggare. Ja, iallafall fram till fyra då Anna kom hem med Jossan. De hade varit hos Anna och träffat sotaren. Först skrattade Jossan, för att sen plötsligt börja gråta och gråta. Var ljudkänslig och kände som hon höll på att bli sämre igen. Dessutom var hon alldeles svullen över ögonen, vilket tyder på att hon binder vätska. Fick en Alvedon och blev lugnare igen, men inte riktigt glad. Nu sover hon i allafall tungt. Ligger efter med både sömn och matintag. Jag ska strax kypa ner brevid henne för de senaste nätterna har hon inte sovit mycket.

Energin är alltså inte på topp. Har, efter diverse mutor (sovkompis och Mc Donalds), fått Kaisa att gå med på att vi inte åker till Barva på Lördag. Marie vill att jag följer med utan hund och bara umgås, men vet inte om jag ens har lust för det. Vi får se hur läget är imorgon. Är inte Jossan bättre får hon inte åka till kortids. Nu är de personal som känner henne väl, och det ligger 10 minuter härifrån, så hon kan vara där om hon är OK. Hon är ensam på stället så de kan ta det lugnt. Men är det som ikväll har jag varken lust eller samvete att lämna bort henne även om det låter toppen att få sova tre nätter på raken.

I övrigt har jag inte ens orkat titta in på de hemsidor jag brukar besöka. Har fått en del inlägg i min gästbok som jag inte orkat besvara. Så ni får ha överseende med mig.Önksar alla en tervlig helg här istället...

Inga kommentarer: