söndag 15 mars 2009

Söndag!!!

I torsdags fick jag storfrämmande. marie kom över några timmar. Hon skulle ögonlysa Aina hos vår veterinär och slog två flugor på smällen... Jag fick tulpaner, en gipsgumma (gumma hmm) och så hade hon med en god kaka till fikat. Vi åt lunch och gick ut en sväng i skogen med hundarna. Timmarna gick alldeles för fort.

I fredags åkte mama och jag med tåg till Stockholm. Vi åt linch på Jenses steekhouse. Mycket gott. Där förenade syrran, Lea, sig med oss och vi tog en taxi till Värtahamnen. I hamnen strålade Eva, från Mölndal, ihop med oss. Tillsammans gav vi oss iväg på en kryssning till Helsingfors. På båten fanns även Merja och Lotta, som är med i Hydrochatten, samt Linda, som hade med sig sin syster och svåger. Vi umgicks inte allihopa hela tiden utan man stötte på varandra här och där. Resan började Eva och jag i bubbelpoolen. Toppen. Blev mycket god mat och lite god dryck också, men var ganska lugnt. På lördagen fylllde mamma år och det firade vi bl.a. genom en tre rätters middag på kvällen. Sen var vi lagom trötta. Mamma var så glad för hon fick en fotbehandling i present av Merja och Lotta. Den var uppskattad. Syrran och jag hade inskaffat en digitalkamera till henne och den uppskattades också.

Kom hem vid 1 idag och nu är jag lite trött. Blev ju lite sent på kvällarna och varken mamma eller syrran kan sova längre än till 6 halv 7 på mornarna. Sen börjar det suga i både cigarett och kaffetarmar. Så det blev tidig frukost båda mornarna. jag tror vi var och åt redan runt 7 på lördagmorgonen. Imorse blev det nog närmare 8.

Klas hämtade oss vid tåget och jag kom hem till ett nystädat hus. Josefin mår bra och det är så skönt att vara hemma igen. Eftersom jag är lite småtrötter så blir det nog pizza ikväll.

Imorgon har jag möte med skolan och försäkringskassan om Josefin och assistans. På tisdag morgon åker Klas och jag med Josefin till uppsala. Hon ska in på ett dygns provtagningar. Därefter, på onsdagen, ska hon få Botox i höger arm som har stelnat till ganska mycket.

Så ännu en händelserik vecka...

Inga kommentarer: