fredag 18 juli 2008

Ännu ett rum färdigtapetserad




Nu är jag klar med Mattias rum. Tusan vilket underarbete det krävdes har slipont i handen. Men tapertseringen gick bra. Toppentapet att tapesera. Rummet går i svart och guld. Den undre är svart med små guldfärgade streck. Det är bara sneväggen som har stort mönster. Det var svårt att fotografera. Kameran visste inte vart den skulle zooma och orkade inte ställa in manuellt. Har köpt svart rullgardin och vita, tunna, lite längre gardiner. Sen blir det vita golv- och taklister. Ska även inkassera ett litet datorbord till sonen. Han har ett klumpigt hörnskrivbord som vi vill bli av med.


Klas håller på att montera garderob som vi köpt på annons till hallen. Körsbärgsfärgad med två jalusidörrar och två med hela sppeglar. Är 2 m bred och 2.2 hög. Rymmer massor. Fick den för 900 kr och det är ingen jyskgarderob.Toppen. Men nu får det vara sluthhandlat för en månad framöver.


Nu ska jag ta det lugnt, sånär som på städning ochh plocka leksaker och kläder, så att vi komme rin i nya klädkammaren och kan göra en provisorisk lösning därinne. Blir det sista vi renoverar. Ska börja med Kaisas rum sen, men tror jag väntar till måndag så handen får vila. Har köpt en borste, som man fäster sandpappret på. Mycket bättre än en slipmaskin. Det är maskinen som gett mig domningar i handen...
Efter Kaisas rum blir det nybygget (ska bli kul) och sen är det bara hallen uppe kvar och det är, rent ut sagt, ett skitgöra, som jag inte ser fram emot...


Trevlig helg!!!

Inga kommentarer: