torsdag 10 juli 2008

Mer jobb

Ikväll hade jag tänkt börja tapetsera hallen. Har slipat spackel under dagen. Precis innan jag skulle börja skulle vi flytta ut Kaisas soffa och bord i hallen uppe för att göra en TV hörna där. När vi drog ut soffan visade det sig att baksidan var full med mögel, och väggen bakom också. Rev upp tapeten och hittade ungefär området och då var det bara att riva väggen. Tog extra mycket så att vi får stopp på spridningen. Fanns inget mögel på baksidan av gipset så vi hittade det i tid. Tömde rummet, skurade med bl.a. klorin, som tar död på det mesta. Så när hallen är klar blir det Kaisas rum som måste fixas. Ingick väl inte riktigt i planeringen, men hade tänkt ta den senare i höst. Just nu känns det som vi har lite mycket ändå...

Imorgon ska jag ringa Antisimex för att fråga om råd, om det är något mer vi behöver göra.

Och imorgon får jag min nya bärbara dator (eller får och få, kostar en hel del). Den är betydligt vassare än min gamla och har 17 tums skärm. Sen ska vi se om vi kan rädda lite från gamla hårdisken innan jag skickar den till försäkringsbolaget!!!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: