söndag 6 juli 2008

Göteborg och Springsteen

Så är vi hemma igen efter en varm helg i Göteborg. Det var strålande solsken och otroligt varm. Svettades en hel del. Vi, Jag, Klas, Annelee och Johan, kom fram till familjen Storåkern i Mölndal vid sex-tiden i fredags. Efter en stunds umgänge fick vi skjuts av Eva in till stan. Klas hade beställt bord på en restaurang som heter "Rumpan Bar" och de hade otroligt goda, stenungsbakad, pizzor. Som jag nämnde tidgare var det väldigt varmt. Efter maten promenerade vi mot Avenyn och åkte upp på takterassen på Scandic. Men det var så hett att jag började må illa där uppe. Det hade varit en lång dag så ingen av oss var i någon större partystämning. Istället tog vi spårvagnen ut till Mölndal gen, fast då var klockan redan 12.

På morgonen blev vi bjudna på en enorm frukost, var rena rama hotellen vi bodde på. Familjen var så gästvänliga och skämde bort oss en hel del (Tack för det!!!). Sen åkte vi in tll stan gen och gick lite affärer, åt lunch och hamnade slutligen på båten "Styrbord och Barbord", som för övrigt brann natten efter, och där tog Annelee och jag ett par GT. Smakade gott i värmen. Sen åkte vi till Mölndal gen där vi åt middag med familhjen. Grillat och naturlgtvis färska räkor, som jag älskar när jag är på västkusten...

Vid sex tog vi en taxi in till stan där vi strålade samman med bekanta hemifrån, bl.a Klas lillebror. Och vid 9-tiden satt v på våra platser på Ullevi...

Det var vi, och dryga 56 000 till. I början blev jag lite besviken för ljudet stutsade en hel del, men det blev bättre. Och vilken stämning. Det är inte ofta jag gillar tre timmars spelningar, men Brusan kan man lyssna på. Han hade toppenavslut med Twist and Shout och då gungade hela Ullevi. Kändes som läktaren svajade. Vi var alldeles lyriska efteråt. Väl värt pengarna. Och, som vanligt, fick spelning nummer två bättre recensioner.

Efter Ullevi hade vi planer på att äta något lätt på vägen, men det gav vi upp. Tog oss dryga timmen innan vi lyckades stoppa en taxi. Spårvagnen var proppfull. Natten var underbart varm. Vi övervägde väl också om vi skulle ta oss ner tll Avenyn och någon PUB, men insåg hur mycket folk det skulle vara överallt. Istället blev det mackor i köket i Mölndal.

Och i morse fick vi lika bra frukost, innan vi packade bilen och begav oss hemåt. Någonstans Boråstrakten började det regan och här hemma är det mulet. Men, som vanligt, det är skönt att vara hemma igen...

Inga kommentarer: