onsdag 9 juli 2008

Förstörd dator!!!

Måste berätta att vi (vi och vi, inte jag i allafall) råkade välta ett glas vin på min bärbara dator, som var ett år och en dag gammal. Det var inte speciellt mycket som hamnade på datorn, men datorer och vätska går inte ihop. Den är helt kaputt!!!

Ringde försäkringsbolaget eftersom vi har allrisk. Det är inte klokt vad datorer rasar i värde på ett år. Den kostade 7500 och var värd runt 4000 idag. Sen självrisk på 1500 kr på det. Så vi får ca 2500 kr. Räcker inte långt, men en ny dator ska jag ha. Var en sväng på ONOFF och tittade. Då hittade vi en för dryga 8000 med 17 tums skärm och bra minne mm. Tänkte att den var för dyr, då mannen (skuldfylld eller nåt) kläckte ur sig att jag sitter så mycket vid datorn så jag ska ha en riktigt bra en. Vi köpte den inte idag, men...

Annars har vi möblerat Jossans sovrum idag, satt upp rullgardiner mm. mm. Är lite mör i kroppen.

Föresten lyckades Ebba bita sönder en bläckpenna så hon är småblå på nosen. Så ingen utställning på lördag. Dessutom har jag hittat ett par blodfläckar på golvet. Vet ej om det är Ebba som börjat löpa. Tittade på henne men såg inget och tycker väl inte art hon är så svullen. Men hon ligger mycket o småsover...

Inga kommentarer: