tisdag 8 juli 2008

Jossans nya rum

Idag blev målaren äntligen klar med Josefins båda rum. Själv slipade jag hallen dag och det tog 6!!! timmar. Klas kom hem med sushi på lunchen, annars hade jag inte koll på tiden alls. Sen städade jag, för det var slipdamm överallt, trots plastskydd. Damsög och skurade och städade upp Josefins båda rum. I morgon ska jag spackla hallen och vi ska flytta in sängarna så att farmor kan sova i nya sovrummet med Josefin. Vi har saker överallt och min förhoppning är att vi, långsamt, ska få alla saker på rätt plats igen. Är så less på at ha det stökigt!!!

Det här är Jossans nya sovrum. Hon har fått ett stort fönster, gammelrosa (fortfarande lite blöta) tapeter och grå klinkers. I detta rum ska det stå två sängar, en till Jossan och en till assistenten, En fåtölj och en TV möbel med TV.


Så här ser tapeten ut på nära håll. Gammelrosa med hjärtan. Passar henne..



Så här ser det ut med båda Josefins rum. Tapeten är ljusgrön, men ser gul ut då den fortfarande är blöt. Vi sparade gamla fönstret för att släppa in ljus i lek- och gymparummet. Till vänster har Josefin sin klädkamare där vi kan förvara blöjor mm. Blir toppen...

Inga kommentarer: