tisdag 7 juli 2009

Veckan som gått!!!

Ja här väntar vi och väntar, men inte kommer dte några valpar. Marie har hela tiden trott på början av veckan och jag har sagt torsdag. Verkar som jag får rätt. Ebbas temp åker upp och ner, som en jojo, men hon äter bra fortfarande. Har inte börjat bädda och sover mest bort tiden. Lite tungt är det för henne nu, säger Marie, och hon är lite tjurig. Jag jobbar inatt, men räknar med att åka mot Västervik antingen imorgon eller på torsdag fm. Vill ju vara med. Marie har haft åska så hon har inte kunna vara uppkopplad. Uppdatering på hennes sida kommer eventuellt under kvällen.

Lite om veckan som gått. I onsdags var jag i statsparken och åt med några tjejer. Camilla, som flyttat till USA, var hemma och det var kul att ses. Jätte trevligt. Minst lika trevligt var det på torsdagen när en av mina bästa tjejkompisar, Kalle, kom hit. Vi grillade och tog ett par öl. Satt och pratade till midnatt. Kalle bor i Stockholm och det blir inte så ofta vi ses, men desto roligare då man träffar henne. Det är så med vissa vänner, spelar ingen roll hur sällan man ses, man bara fortsätter där man var sist. Så är dte med Kalle. Vi har kännt varandra sen jag var 10 och hon 12. Bodde lägenheterna mittemot varandra. Sen har vi följts åt, jobbat på samma ställe och umgåts, ibland mer och andra gånger mindre. Har en hel del anekdoter om varandra och vi har en speciell relation till champinjoner, eller ska snarare skriva att jag har och Kalle helt saknar den!!!

I övrigt så kom Annelee och Anna-Lena hit i lördags. Vi firade Anna-Lena, som fyllt år. Åt Hjälmaregös och drack vin. Även dessa tjejer (eller vad de vi nu är i denna ålder) har jag kännt sen jag var 10. Vi gick i samma klass från 3:an till 9:an. Anna-Lena och jag har umgåts genom året, men Annelee och jag började inte umgås själva fören våra barn föddes -90 och nu är hon en av mina absolut bästa vänner.
I söndags åkte vi ut till min brors nyinskaffade stuga. Vilket ställe. Var toppen. Vi grillade, spelade krocket och bara var.

Lexi, som är helt underbar, bara var också. Hon höll sig i närheten, gick och lullade och mös. Hon är mitt uppe i löp nu, men till skillnad från tidigare gånger, verkar det gå ganska bra. Är en glad hund nu när saknaden efter Ebba lagt sig.

Kaisa fångade fjärilar tillsammans med Anna, som är ihop med min broson Jonny. De trivdes med varandra. Håven är exklusiv, hemmagjord av Jonny...

Min bror Jussi och hans son Jonny...
Hade bestämt att vi skulle tillbaka på måndagen och sova kvar, men himlen öppnade sig. Nog för att det behövdes regn, men nån måtta får det väl vara. Aldrig är man nöjd, hehe...
Och för övrigt kan jag informera att jag blivit erbjuden nytt jobb. Mer info kommer när allt är helt klart!!!


Inga kommentarer: