måndag 20 juli 2009

Danmark, Västervik, Valpar och jobb

Vill börja med att tacka för alla valpgratulationer. Har inte hunnit svara på dem.

Förra måndagen åkte vi till Lalandia i danmark. Det var jag, Klas och Kaisa tillsammans med Per, Therese, Felicia och Stina. Alla i vår bil och trasig AC, men gick väldigt bra. Vi startade redan kl 5 på morgonen och stannade vid Brahehus och åt frukost.

Hela gänget, utom kamerakvinnan, på färjan mellan Helsingborg och Helsingör.

Huset i Lalandia var toppen. Hela konceptet med boende och inträde till badlandet var toppen. Vi hade kul i badet och det badaes en del i havet också.

Vädret var OK, men en stund åskade det rejält och var helt fantasiska moln på himlen.


Kaisa på färjan mot Puttgarden


På hemvägen tog vi en tur till Tyskland och fyllde på wiskyförrådet. Blir intressant att se hur länge vi har nåt kvar. Finns ju en wiskyälskare i familjen... Kom hem sent på torsdagen.
På lördagen bar det av till Västervik. Åkte redan kl 8 hemifrån. Ebba blev så glad och märktes att hon och Lexi var glada att ses. Och det var så mysigt att sitta och titta på valparna.

Marie hade köpt ett storp partytält, som hundarna ville vara med och sätta upp. Klas och jag höll oss i köket istället, lite lugnare där. Precis när tältet var uppställt öppnade himlen sig och det blev ett riktigt åskväder. Tur att det var tält över vildsvinet också.

Maten var himmelsk. Helgrillad vildsvin, potatissallad med grönsaker och färska kantareller, som jag plockade med mig. Till det en del gott att dricka (kändes dagen efter vill jag lova)...

Vi var fyra valpköpare, alla Maries barn med respektive och nån vän. Sen var Maries lillasyster där tillsammans med barn och manlig vän. Sammanlagt runt 20 personer och vi hade väldans trevligt. Var meningen att vi skulle leka också, men vädret satte stopp på det. Kanske därför man blev så trött sen... Tack Marie, och alla andra, för en trevlig kväll!!!

Tog veckokort på Ebbas små. Kolla in svansarna.
Och så var det detta med jobb. Blev erbjuden ett bra jobb på vårt assistansbolag, som assistanssamordnare med personalansvar. Problemet var bara att det var en tjänst på 75%.
Jag hade inte planerat att jobba mer än halvtid eftersom jag har Josefin också, men efter mycket diskutioner och schemaändringar kom vi fram till att det kommer att funka. Mattias får jobb med Josefin och istället för att betala för sig hemma får han hjälpa till med hundar och barn. Jag börjar 24/8. Ska bli så spännande...

Inga kommentarer: