söndag 12 juli 2009

Hemma igen

Måste börja med att säga att jag har den bästa av män. När jag kom hem var huset skinande rent och sängen nybäddad. Har sovit som en prinsessa inatt...



Marie och jag tog foton på valparna innan jag åkte och funderade över arbetsnamn. Ebba var så härlig. Hon kom och hämtade mig ibland och ville att jag skulle med in till valplådan. Sen satte hon sig brevid mig och tittade på valparna, såg precis ut som hon visade upp dem till mig. Gud, vad jag tycker om den hunden. Var jobbigt att åka hem. Trodde att jag skule vara valptokig, men är faktiskt Ebbatokig. Jag hade fått låna en ljudbok, PS I Love you, av Marie. Den gjorde hemresan betydligt mer angenäm. Gick riktigt fort. Kom hem vi tre tiden och insåg att minneskortet till min kamera fortfarande sitter i Maries dator efter att hon laddade in fotona till sig. Vi hade nämligen gemensam kamera. Lite trist med tanke på att jag ska åka på semester med familjen imorgon bitti. Ännu mer ledsamt är att vi inte hittar den nya, lilla, kameran. Någon har städat bort den och tyvärr lyckades Klas inte städa fram den.


Igår kväll hyrde vi en film och sen sov jag, och sov och sov. hade en del att ta igen. Nu ska vi sätta igång med sista förberedelserna inför semestern. Ska till Lalandia i Danmark. Och vad gäller nya jobbet, tror att jag har bestämt mig...

Inga kommentarer: