fredag 10 juli 2009

I brist på Ebbabebisar...

I brist på Ebba bebisar får jag väl roa mig med andra småttingar...

Maries barnbarn Esther var här igår. Vilken liten goding!

Och Tilda har två tre veckors valpar. Dolores, vilken färg. Vill ha en sån efter Ebba också...

Och Delaney, en liten näpen dam...
och Ebba bara pustar och pustar. Tänk att dte skulle bli så utdraget. Inatt var både Marie och jag säkra på att det var dags. Hon hade förvärkar och tempen hade vänt, fast inte så mycket. Vid 6-tiden gav vi upp och bestämde oss för att sova en stund. Så vi har sovit hela 1.5 timme. På morgonen verkade det som förvärkarna stannat upp. Eftersom det är fredag, valde Marie att ringa och rådfråga veterinären, mest för att veta vad vi ska vara observanta på, men vi är egentligen inte oroliga. Ebba mår bra och är inte speciellt medtagen, lite trött blir hon mellan varven, men vilken gravid blir inte det. Hon är väldigt glad, viftar på svansen. Tog en promenad med henne nyss och gissa vad hon gjorde. Jo, hon gick raka vägen till vår bil. Ville kanske hem och slippa det här. I allafall var det så när jag fick min förstfödde. Mitt i allt sa jag att jag inte ville vara med längre och att jag ville gå hem.
Jag ska åka på semestre kl 5 på måndag morgon med Klas och Kaisa samt en annan familj. Vi ska till Lalandia i Danmark. Hoppas jag hinner hem innan dess...



Inga kommentarer: