lördag 11 juli 2009

Dagen efter tankar

Kan inte sova. Sitter här vid valplådan och lyssnar på de små ljuden, ljud som värmer. Blir helt imponerad av Ebba. Vad duktig hon är. Det är ju en och annan valp i lådan, men hon är så försiktig när hon lägger sig ner, har full koll. Valparna äter och sover och äter och sover. Lilltjejen är helt OK. Det är med stor vemod jag inser att jag inte kommer att finnas här varje dag, att jag inte kommer att få följa varje liten steg i deras utveckling. Samtidigt inser jag vilket privilegium jag haft, som fått göra detta tillsammans med Marie. Skulle inte tveka att göra om det även om det känns trist att åka hem idag och lämna dem här. (Undrar om nån märker ifall jag tar dem med mig i väskan). Det är konstigt hur man fastnar för dem direkt och hur man redan ser skillnder hos dem. Tittar man på korten är det ju mest en hög med likadana svartvita valpar. Men icke, kommer nog att bli en del variationer. Förutom lilltjejen, som är en kämpe, har jag en favorit bland killarna, som jag tror blir snygg. Ja, snygga blir de allihopa, kan inte annat med dem föräldrarna.



I övrigt har jag beslutsångest. Har blivit erbjuden ett toppenjobb. Tyvärr kräver den mer tid och engagemang av mig än vad jag tänkt mig. Så nu sitter jag och grubblar och väger fördelar mot nackdelar och hela tiden slutar det med att jag ser vår fulla almanacka framför mig. Vet inet hur jag ska göra...

Inga kommentarer: