fredag 20 november 2009

I Sopranos fotspår!!!

Jaha, då har man varit på strippklubb då!!! och det var... Ja, det var. Mer om det längre ner.



Igår kväll gick vi på en gammal italiensk restaurang. Satt mycket historia i väggarna. Annars var det lungt resten av kvällen...


Vaknade , i morse, på smågrinit humör. Sovit dåligt och saknade barnen. Vid 10 gick bussen mot New Jersey. Vi skulle resa i Sopranos fotspår och få se platser där det utspelats ett och annat TV-mord. Jag hade väl inte så höga förväntningar. Detta var mest Klas grej. Men så fort guiden började prata var jag fast. Har sett ganska mycket av Sopranos och hängde med hyffsat bra i berättelserna. Dessutom pratade han om allmän filmhistoria och olika anekdoter. Var underhållande. Dessutom hade han frågesport och behöver jag tala om vem som var bäst. Ja, ni som känner oss i familjen vet vem som kan sin kulturhistoria...

Fick en otrolig panorama över Manhattan. Foton innifrån buss blir inte så bra, men var magnifikt...


Ja, här blev visst Christoffer skjuten...

Och vid detta bord åt familjen mat i absolut sista scenen...


Jo och strippklubb var det. Detta är utanför Bada Bing, som egentligen heter Satin Dolls. Gick in och satte oss i baren och beställde en öl. Gick väl an så länge tjejerna stog i mitten och dansade, mycket akrobatiskt, mot en stång. Var faktiskt riktigt imponerad. De kartade uppför stången och utförde viga, akrobatiska nummer. Visst var de lättklädda, men inte toppless dock. Blev en aning förbryllad över en av tjejerna som såg väldigt ung ut. Kunde varit en av mina tidigare niondeklassare, men Klas trodde hon var äldre. Nja??? Men när en av tjejerna började dansa framför en kille, som satt i baren, och vände ryggen mot honom medan hon böjde sig framot och vifftade på häcken mot honom, då fick jag nog. Kände en lätt illamående och drog med mig mannen ut därifrån. Resten av bussällskapet kom , även de, ut strax efter oss.
Kom tillbaka till Manhattan 4 timmar och 20 minuter efter start. Gick in på Hard Rock Cafe för att äta något. Beställde in en förrätt, som vi delade på och blev asmätta. Pratade med servitrisen och hon sa att folk beställer in den, nachos och varmrätt. Hittills har jag inte ätit upp en enda portion vi fått på någon restaurang.
Vid sex ska vi iväg till Brooklyn Brewery. De har happy hour med öl från bryggeriet och pizza. Hoppas vi får bord. Imorgon sen eftrmiddag går flyget hem. Är hemma vid halv åtta på söndag morgon. Så sista resebloggen skriver jag hemma i köket efter att jag kramat sönder mina barn...



1 kommentar:

Nina sa...

Ååå, vad jag kommer att sakna resan! Det har varit så roligt att följa er. Tack för det!

Välkomna hem imorrn och krama barnen varligt :)

Kram Nina!