onsdag 18 november 2009

Hockey och konsert

Vid halv fem tiden gav vi oss iväg. Var ju tvugna att äta tidig middag. Hittade en hippt sunkig krog en bit härifrån, med suveräna hamburgare och soft musik. Där hade jag kunnat stanna!!!
Tog sen tunnelbanan ner mot Madison Square Garden. På vägen dit såg vi, hör och häpna, de första Public Toilets. Var naturligvis tvungen att göra ett besök. Mycket fräscha och med vår höjd på toastolarna. Fanatstiskt. Ha ha...

Arenan var inte så stor som jag föreställt mig, men maffig ändå. Hade bra utsikt . NY Rangers förlorade med 2-3. Måste väl erkänna att matchen var ganska tråkig. Klas tyckte detsamma. Kommer inte, på långa vägar, i närheten av en bra fotbollsmatch vad gäller stämning på läktaren. Vi är nog fotbollsmänniskor mer än hockeyfolk. Var riktigt trött efter matchen och inte ett dugg sugen på att åka och se A Camp...

Men det gjorde vi. Hamnade smått i en svenskkolloni. Kön var lång och pratades svenska överallt. Det var en mysig liten klubb på Bleeker Street. Trevligt att, lilla jag, kunde se dem som uppträdde. Vi såg A Camp på Peace & Love i Borlänge i somras och då kläckte jag ur mig att Nina Persson ska man se på klubb. Och nu har jag gjort det. Hon är otroligt karismatisk och timmarna gick fort. Ända besvikelsen var att hon inte sjöng "My America". Så med fasit i hand, jag som jäspade, var A Camp hästlängder bättre än hockeyn...


Idag är det onsdag och "vilodag". Ja, i den bemärkesen att vi inte har planerat in någonting annat än att vi ska äta frukost ute. Jag måste smaka pannkakorna en gång...

1 kommentar:

Nina sa...

Ja, en vilodag kan nog behövas... Hur gick det? Knatat hela dan igen eller?... Men det finns väl hur mycket som helst att se, så då är det ju inte lätt att vila heller?!
Kram Nina!