lördag 28 juni 2008

Möbelshopping

Igår åkte Klas och jag, med tjejerna, till Odensbacken för att kolla efter fåtöljer tll nybygget. Men alla var bara stora och klumpiga. Så dag åkte vi till Norrköping istället. Gick in på MIO möbler. Samma sak där. Alla fåtäljer var antingen stora eller dyra. Vi har inte lust att ge dryga 10 000 per fåtölj. Åkte vidare till EM. När vi klev in genom dörren stog den där. Vår fåtölj...
Hade tänkt köpa fyra ljusa fåtöljer från början, men både Klas och jag föll för denna röda med fotpall. Köpte två fåtöljer med fotpall och två utan, samt ett litet runt bord. Var helt saliga efteråt. Nu får vi vår myshörna där man kan sitta och läsa, umgås och/eller lyssna på musik...

Efter en pizza, som var bland de godaste jag ätit, på Pappa Grappa, åkte vi på blixtvist till Bodil. Petra var där också. Jag har gjort kollage från Hässleholmsturen som jag levererade till dem. Blev en fika och lite hundprat. Men sen var vi tvugna att åka hem till hundarna som varit hemma sex timmar själva. Förväntade oss både det ena och det andra på hallgolvet, men icke. Däremot möttes vi av två tokigt överlyckliga hundar. Hade ju inte tänkt vara borta så länge. Men skönt att det funkade. Kanske börjar vända med Ebba igen nu när all skyddspapper är borta från golvet...

Inga kommentarer: