onsdag 4 juni 2008

Expedition vildmarken

I morse var jag på en skogspromenad med två barn, två hundar och en katt. Kaisa har sin kompis Sofa här och Siri bestämde sg för att nu accepterar hon Ebba eftersom hon följde med oss. Förr gick hon ofta med oss, men sen Ebba kom har hon inte gjort det. Tycker nog också att Ebba lugnat ner sig litegrann.

Ja, vad har jag annars gjort i värmen. Inte mycket. Går på lågvarv. Känns inte så meningsfullt att dra igång nya byggprojekt eftersom jag åker till Tallin imorgon. Har i allafall kommit överens med snickarchefen att de gör iordning båda Josefins rum med tapeter och målning, så fixar jag hallarna. Enligt beslutet om bostadsanpassning ska de bara lappa där de gjort åverkan, vilket inte skulle se klokt ut. Så nu har jag, i rätt ordning, hallen nere, stora hallen uppe, Mattias rum och Kaisas rum kvar. Ska åtminstone vara klart tll jul!!!

Nu ska jag strax åka till Vngåker med Mattias. Han ska övningsköra dit för frissanbesök. Sen har vi första kursen i vardagslydnad med Ebba... och jag som inte tränat alls med henne. Hmm!!!

Så trevlig helg, Kommer åter på lördag.

Inga kommentarer: