torsdag 19 juni 2008

Fullt upp

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar!!!


Har tänkt ta lite svartvita foton. Tycker de är vackra. Vill göra förstoringar på barnen att hänga i utbyggnaden av vardagsrummet. Här står Jossan i ståskalet och håret står åt alla håll...

Här är det annars fullt upp hela tiden. Snickaren tror att de blir klara i slutet av nästa vecka med lite tur. Jag ska försöka tapetsera hallen nästa vecka, om jag orkar göra underarbetet i helgen. Dras fortfarande med min förkylning. Lite varannandagssymdrom. Får huvudvärk och ont i bihålorna, sen är jag pigg och sen hängig igen. Har lessnat på det nu...

Idag har jag i allafall rensat i trädgården och klippt gräset, så nu kan man vara därute igen. Ikväll ska vi åka tll Eskilstuna och hämta vår nya, bättre begagnade, bil. Vi ska byta upp oss några årsmodeller. Ska köpa en likadan som vi har av ett par bekanta. Mattias ska följa med och övningsköra... Ska in på hennes och kolla in reakläder till Mattias och Klas. Barnen har redan fått sin kvot.

Imorgon ska vi åka hem till Anna, som jobbar med Josefin, för att fira midsommar. Ska sova kvar en natt. Sen blir det renoverng som gäller resten av helgen...

Har anmält Ebba till två utställningar. Finspång 12/7 och Nyköping17/8. Idag tog jag bara henne med när jag skulle hämta Kaisa och hennes kompis Sofia från dagis. Koppeltränade på vägen. Hon är otroligt ivrig på att få komma framåt och i början gnällde hon massor, men sen gick det bättre och bättre. Hon har blivt mycket bättre på ögonkontakt också så kontaktövningarna har gett resultat. Har missat två onsdagar på lydnadskursen pga min förkylning. Vet ej om jag fortsätter. Tror att jag kör på själv med kontakt- och koppelträning samt inkallnng och stanna. Har att göra!!!
Lexi är en lycklig hund igen. Lugn och harmonisk. Äter som vanligt och leker med Ebba. Har mött hundar på promenaderna och hon har inte ens skällt åt dem. Märks att det är hemma hon vill vara!!!

Inga kommentarer: