onsdag 11 juni 2008

Hos Bodil

I morse åkte jag iväg till Bodl i Norrköping för att trimma båda hundarna. Lexi har aldrig varit med dit förr. Ebba däremot kände igen sig och drog som en galning (värre än vanligt) fram till deras port. Var lite fundersam hur det skulle gå med Lexi och alla Bodils hundar i en lägenhet. Döm om min förvåning då Lexi sprang omkring och viftade på svansen hela tiden. Inget morrande eller vaktande från hennes sida. Jo en gång försökte hon vakta Bodil från Penny (eller var det Fanny). Kul att det fungerade så bra, hon var som en annan hund jämfört med hur hon är hemma...

Bodil kämpade i över tre timmar. Tack snälla du!!! Sen var jag tvungen att åka eftersom Kaisa skulle hämtas från dagis. Hundarna är jättefna, även om det fortfarande finns en del att ta på Ebba. Får bli till hennes debut i officiella klassen. Gränna är sista gången hon är med i valpklassen. Ska ställa Ebba både lördag och söndag och Lexi på lördagen. Får se om hon går i ringen den här gången. Ska bli spännande. Sen är vi ett gäng som åker och bor i tre campingstugor på getingaryds campng. Vad skoj det ska bli!!! Bodil ska inte med eftersom inte hon visste när valparna skulle komma då vi planerade detta, men lite avis är hon nu. Hoppas hon tittar ner på lördagen (väntar på dig). På tal om valpar, var Fanny lte smårund med enorma tuttar så visst är det valpar på G. Jag gissar på fem röda, två tikar och tre hanar.

Tyvärr glömde jag min kamera hos Bodil så kan nte sätta in foton på fna hundarna. Ska hämta den på fredag innan Cicci & co tar upp mig i Norrköping. Så bilder kommer efter Gränna utställningarna, kanske på måndag!!!

Och ikväll ska jag ut och äta med mina väninnor Anna-Lena och Annelee. Vi ska fira att Anna-Lena fyller den 14:e. Vi har som traditon att alltid uppvakta den som fyller med en middag ute. Ska träffas här innan och jag ska göra en liten hallonbål...

Inga kommentarer: