tisdag 23 september 2008

Valpbesök

I morse vaknade jag med halsont och huvudvärk. Tänkte att det nog går över när jag fått lite kaffe i mig. Kaisa hade en kompis på beök så vi tog bilen ut till svampskogen med hundarna. Plockade en 10 liters hink med trattisar och svetten bara rann om mig. Insåg, till min stora besvikelse, att jag åkt på en förkylning, att det inte bara handlade om trötthet. Ringde Yvonne och ställde in ridningen, trots att solen äntligen sken en tisdag. Slår vad om 100 kr att det regnar nästa tisdag. Någon som törs sätta emot???

Bodil hade vägarna förbi, så hon kom hit en snabbis. Tog bara ut valparna Agnes och Alma (hoppas jag har rätt namn nu för en gångs skull) på vår gräsmatta. Måste passa på att dementera det jag tidigare skrivit: Agnes blir inte alls Sandras hund, men det är hon som ska ställa henne (nöjd nu Sandra!!!).
Så söt så!!!
Törstiga två, förstår inte hur de kan se skillnad på dem, lika som bär...
Och Ebba undrade vad som var på gång. Eftersom de bara var en kortis, släppte vi inte ut mina hundar, men Ebba hade ändå full koll på läget...
Det var full rulle ett tag...
Och sen blev de lite trötta... i ungefär tre sekunder.

Inga kommentarer: