måndag 22 september 2008

Kolmården

Ska börja med att berätta att skogen myllrar av trattkantareller. Anna och jag plocklade närmare 10 liter på en halv timme. Ni må tro det var skönt med en tur i skogen efter dagarna på sjukhus... Josefin mår mycket bättre nu. Hon är inte igång rent motoriskt, fortfarande lite apatisk, men ögonen lyser och hon är glad (utom på utställning).

I fredags åkte jag, Klas och Kaisa med hubdarna till Kolmården för helgens dubbelutställning. Var egentligen meningen att Marie och jag skulle dela stuga, men Ressan fick 7 valpar mitt i allt, så det fick bli familjehelg. Marie tyckte att vi kunde behöva det. Tack för det, du är en pärla "morsan"!!! Cicci kom med hela familjen och hade stugan intill oss. Visade sig att stugorna var ganska små så Klas åkte hem på lördagen istället för att hämta dit Josefin. De kom på söndagen istället. Kan inte påstå att jag var utställningsmotiverad. Ebba är ganska missfärgad i pälsen efter löpet. Sen hann jag inte trimma henne, men Cicci hjälpte till och putsade på henne. Tack för det också!!! Sen skar jag mig i fingret rejält precis innan vi skulle ner till utställningen och naturligtvis kletade jag ner Ebbas päls med blod. Övervägde ett tag att inte ställa henne henne alls. Ville inte ha en tvåa.


Så här engagerad såg jag ut i ringen, men fick i allafall en slät 1:a och var nöjd...

Sandra ställde Penny, som också fick en slät 1.a. Hon ville mest upp i famnen (hehe)

Snygga Bernhard blev oplacerad men fick ändå HP.
På söndagen gick han vidare med HP, men blev sen oplacerad.

Fick träffa gamla Ulvstorpsvalpar. Här är snygga DreamFree...

...och DreamPearl som hade uställningsdebut

På söndagen blev Ebba oplacerad men fick toppenkritik. Domaren tyckte att : She´s Lovely
Utställningskritik och fler foton finns under Ebbas flik på hemsidan http://hem.bredband.net/tanelf

jag var ganska trött och oengagerad i helgen. Tog inte lika mycket foton som vanligt och har inte heller koll på resultaten. Kul att träffa folk och skönt med miljöombyte. Men var bra trött i bilen på vägen hem. Jossan gillade inte utställningen så vi åkte direkt efter lunch, brydde mig inte ens om att se Penny eller Bernhars final. Men, men. Glad att jag överhuvudtaget kom iväg. Har nu anmält till Mjölby i oktober så då kommer jag förhoppningsvis dit med engagemang och en trimmad hund!!!

Inga kommentarer: