fredag 12 september 2008

Uppsala

I söndags for vi med ambulans till Uppsala. Josefins shunt hade gått av. Hon opererades natten mot måndag. Blev lite bättre. Kom till avdelningen måndag kväll. På tisdagen började hon kräkas ige och shunten ställdes om. Men Josefin blev akut dålig och hamnade på intensiven. de misstänkte blödning men rögnten visade ingenting. Troligen reagerade hon så pga tryckförändringen. Blev långsamt lite bättre, men kräktes en del så på onsdagen ställde de upp trycket i shunten ännu mer. Igår, torsdag, fick vi äntligen komma tillbaka till barnavdelningen igen. Ja, då fick hon 40 graders feber. Visade sig att hon fått urinvägsinfektion också...

En bieffekt av allt är att saltballansen inte funkar, så den måste bli stabil och gud vet hur lång tid det tar. Sist tog det ett par veckor.

Jag funkar bra när det krisar, har varit lugn och mått bra, men nu näör det går åt rätt håll kommer tröttheten smygande. Tyvärr slår den ofta fel på mig och jag får svårare att sova fast jag skulle behöva. Har sovit på hotell inatt, farmor var hos Josefin. Släckte vid 11. Vet ej hur många gånger jag varit uppe, men var klarvaken vid 6. Har ätit frukost och ska ta en 20 minuters promenad tillbaka till sjukhuset.

Som sagt, så vet jag inte när jag kommer hem. Får se hur det blir med Kolmården nästa helg. Och inte hinner jag fixa till Ebba heller. Ebba föresten har blivit knäpp av att jag är borta, kissar och skiter överallt inne. Är inte van att de är ensamma så mycket. Klas åker hem på lunchen och Mattias tar dem efter skolan, men det hjälper inte...

Jaha det var min roliga blogg!!! Är tyvärr lite pessimistisk och väntar på nästa sak som ska hända...

Inga kommentarer: