måndag 11 augusti 2008

Trimmad Ebba mm.


Väldigt lika, nytrimmade syskon

Otrimmad Ebba
Igår var en småstressig dag. Började med att åka hemifrån vid 10 på morgonen. Åkte till Bodil och fotade valparna. Sen träffade jag Cicci och hennes dotter Emma och vi åkte till Madde i Linköping för att trimma Ebba och Bernhard. Kom hem igen halv nio på kvällen...
Vi hade trevligt hos Madde. Mycket hundprat medan hon trimmade. Fick fika med god kladdkaka som Torbjörn bakat. Mums!!! Tog tyvärr inga foton på hennes fina hundar...

Bernhard och Ebba blev fina och otroligt lika. De var inte så lika innan Madde trimmade dem. Nu är de fina inför helgens utställnng(ar). Se foton överst på sidan...
Madde tyckte att Ebba blivit näpen, att hon inte alls såg ut som samma hund. Förr var hon väldigt lik pappa Joker. Nu påminde hon mer om morfar Alfons i ansiktsformen..

Gizmo posserade hos Bodil...
Fanny med Anja.. Tanja utan T är min absoluta favorit bland Bodils valpar...
Kolla så fin hon är och otroligt mysig och pussig...
De andra valparna är också fina. Tog ståkort. Det var inte det lättaste...
Fanny med hela kullen...
Klas hjälpte mig att ta ett ståkort på Ebba idag. Ser att jag
signerat den av bara farten, men det är K.Elf som är fotografen...
Tog ett kort på lexi idag också, trots blöta öron.

På tal om Lexi, så var Linn från Hundlyckan här och pratade om henne. Hon tittade på hennes kroppspråk etc. Resultatet var att hon inte tyckte att Lexi var dominant, utan det handlar snarare om att hon har svårt att tolka en del signaler från andra hundar. Kan bero på att modern inte lärt ut det rätt när hon var valp!!!

På onsdag åker jag, Klas och Kaisa på minisemester. Två dagar i Vimmerby med hotellövernattning och Astrid Lingren värld. Sen en natt i stuga hos Marie i Västervik. På söndagen ska jag ställa Ebba i Nyköping. Har även anmält henne till inofficiell utställning i Åtvidaberg söndagen därefter...

Inga kommentarer: