måndag 25 augusti 2008

Segt i dubbel bemärkelse

Här händer inte så mycket fast almanackan är full. Kaisa har börjat på sexårs och Josefins aktiviteter drar igång nästa vecka. Åker till Eskilstuna en gång i vecka för att justera än det ena än det andra...

Helgens utställning blev inställd för vår del (igen), dock inte p.g.a. tapetsering denna gång utan för att det var strul på mannens jobb. Var mamma för hela slanten, men lyckades ändå städa en hel del mellan varven...

jobbade nätter med Josefin hela helgen och hon sov skapligt de första två nätterna, bara hon fick ligga tätt, tätt intill mig. och då vet ni hur bra man sover själv. Igår kväll satt jag uppe till 11 för att bli ordentligt trött så att jag skulle kunna sova. Skulle vikariera på skolan idag. Och vad hände då??? Jo, Josefin bestämde sig vid midnatt att hon inte skulle sova mer. Hon ömson pratade, skrattade och gnällde. Vid fem gav jag upp och gick ner, gjorde välling och satte mig i soffan och tittade på TV. Var bra trött kl 7 och insåg att jag inte kunde fortsätta jobba på skolan utan att få sova. Anna kom 7.15 och jag gick och la mig. Vaknade av telefonen närmare 12. Har sen varit helt groggy hela dagen...

Vid fem åkte jag på lydnadskurs med Ebba och det var skönt att var ute ett tag. Tror den här kursen blir bra.

Men nu är jag trött igen och otroligt godissugen. Ska bädda ner mig i sängen snart. Och almanackan är så full så jag inte vet när jag kan åka och titta på Bodils små underverk...

Inga kommentarer: