lördag 6 december 2008

Träning och firmafest

I veckan har jag varit på Folke Bernadotte Hemmet, i Uppsala, på kommunikationsträning med Josefin. Kaisa och Anna var med. Det handlade mycket om bilder, att kunna peka med ögonen och välja. Blev även en del gymnastik. Josefin fick även prova på att jobba vid datorn. Det gick ut på att Josefin, genom ett tryck, skulle byta bild/aktivitet på skärmen. Först hade hon en knapp som hon tryckte på med handen, men sen fick hon en knapp som hon tryckte med huvudet och den funkade suveränt. Vi ska tillbaka på måndag för ytterligare en veckas träning...


Kaisa var med och lockade syrran till aktiviteter. Kul att se hur intresserad Josefin är av Kaisa.

Detta var favoritleksaken, som Josefin valde varje gång hon hade chansen.
Anna, jag och Kaisa åkte hem på onsdags eftermiddagen. Då kom bettan och bytte av oss. Josefin och hon jobbade vidare och tog tåget hem på fredag eftermiddagen.
Vid lunchtiden på torsdagen åkte vi iväg på firmafest på Vildmarkshotellet. Det började med att vi fick gå iväg en bit och att vi sen blev anfallna av rövare. Sen delades vi in i lag och skulle göra olika aktiviteter. Det lag som fick ihop mest rövarguld vann, och naturligtvist var det vårt lag. Vi hade hela en guldklimp mer än tvåan... Därefter var det någon timmes relax. Anna och jag passade på att lägga varsin ansiktsdmask. Även farmor och hennes rumskompis fick varsin mask. Sen blev det välkomstdrink och trerättersmiddag. Blev en lång och rolig kväll som bl.a. omfattade en ToyBoy, gratis tequila i baren, biljetter till Skara sommarland och slutligen en gratis Cola kl.03.00. Mycket dans och skratt blev det och vi var rejält trötta när vi skulle hemåt vid 11 på fredag förmiddagen...
Idag har jag handlat de sista julklapparna och slagit in dem. Imorgon ska jag börja packa till Egyptenresan den 16:e.. Ska dessutom åka en sväng till Linköping och träffa Marie. Hon ska ta med sig Ebba hem och ha henne till juldagen. Lexi ska vara hos mina svärföräldar.
Sen blir det Uppsala igen hela veckan. Nästa helg ska mannen ut och äta julbord på jobbet så jag ska passa på och göra en enklare variant av det tillsammans med väninnan Annelee och eventuellt Anna-Lena. Sen kanske, kanske vi ska ut och svänga våra lurviga. Farmor jobbar med Jossan så möjligheten finns, men beror på hur trött jag är efter veckan som varit.
Känns som det händer en hel del just nu, men jag har haft jättekul på sistone och känne rmig inte ett dugg stressad. Har varit roligt att umgås med folk.
Nu ska jag hjälpa mannen och hänga upp lampor.
Ha det så gott runt om i landet!!!

Inga kommentarer: